20 Nisan 2009 Pazartesi

CHEESECAKE


Bu cheesecakemi 41. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ni yapan sevgili arkadaşım http://yemekelisleri.blogcu.com/ a yolluyorum kolay gelsin canım.hafta sonu cheesecake yaptım arkadaşlar ben çok severek yapıp yiyorum harika bir tadı var tabi bu tada birde limon eklenince daha bir harika oluyor hepinizin yapmasını şiddetle tavsiye ediyorum ve tarife geçiyorum arkadaşlar

MALZEMELER

3 kutu labne yada krem peyniri 600 gr (markası farketmez)
1 kutu krema 200 gr
1 su bardağı şeker
2 yumurta
4 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
1 limon kabugu ve suyu
yarım patek petibör büsküvi
1 yemek kaşıgı herhangi bir reçel

şimdi arkadaşlar öncelikle büsküvileri derin bir kasenin içine ufalıyoruz ve içine suyla sulandırdıgımız reçeli döküyorum hamur gibi bir kıvam alana kadar iyice eziyoruz ve bu karışımı yağladıgımız kelepçeli kalıbın dibine yayıyoruz ve bunu bir kenara alıyoruzdaha sonra peyniri ve şekeri mikserle 7 -8 dk çırpıyoruz ardından sırayla unu vanilyayı kremayı limon suyunu ekliyoruz en sona yumurtaları teker teker kırıyoruz (burada dikkat edilmesi gereken yumurtaları çok çırpmamak) bu karışımı büsküvili karışımın üzerine ekliyoruz.ve cheesecake miz fırına vermeye hazır 180 derecede ısıttığımız fırına sıcaklıga dayanıklı bir kabla su koyup cakemizi gırına verebiliriz 10 dk 180 derecede 70 dk sıda 160 derecede olmak üzere 80dk pişirelim ortası az sallanıyor vaziyette olmalı belki sizlerin fırını daha kısa sürede pişirebilir.

Hiç yorum yok: